Tuota maksutonta, kävijöitä houkuttelevaa ja asiantuntevaa sisältöä. Sisältöä, joka saa heidät palaamaan sivuillesi yhä uudelleen.
Sisältöön perustuvaa markkinointia verkossa kutsutaan usein sisältömarkkinonniksi. Yksi helpoimmista ja tehokkaimmista tavoista tuottaa ja jakaa sisältöä on bloggaaminen. Muita mahdollisia verkkosisällön lajeja on todella runsaasti, joten mikset toisi sivuillesi hieman vaihtelua iänikuisten esitteiden sijaan?
Saata sisältösi potentiaalisten asiakkaidesi tietoon
Levitä sisältösi blogin, sosiaalisen median ja sähköpostin kautta potentiaalisten asiakkaiden tietoon.
Blogi
Kun verkkolöydettävyyden ja hakukoneoptimoinnin huippuasiantuntijoilta kysytään, mikä on paras yksittäinen keino yrityksille varmistaa sivustonsa löydettävyys verkossa, on vastaus: säännöllisesti päivittyvä blogi.
Sosiaalinen media
Google nostaa blogistasi ja muualta sosiaalisesta mediasta löytyvät viitteet sivustoosi ja sisältöösi erittäin korkealle hakutuloksissa.
Sähköposti
Sähköpostin avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaasi tehokkaasti ja edullisesti. Kohdennettujen sähköpostilähetysten avulla ajat kiinnostuneita kävijöitä tuoreen sisältösi äärelle.
Tavallisen sähköpostimarkkinoinnin lisäksi erilaiset verkkokyselyt ovat tehokkaita sisältömarkkinoinnin välineitä.
Optimoi sisältösi myös hakukoneille
Optimoi verkkosivustosi ja sen sisältö myös hakukoneita silmällä pitäen. Näin varmistat, että suurin mahdollinen määrä kävijöitä löytää sivuillesi, kun he hakevat tietoa käyttäen sinun tavoittelemiasi hakusanoja.
Vaikka tuotatkin sisältöä ihmisille, on tärkeä ottaa huomioon myös, miten Google näkee sivustosi. Yrityksesi verkkosivut tulisi suunnitellla hakukoneystävällisiksi, mikä tarkoittaa sitä, että niitä on hakukoneiden kuten Googlen helppo selata ja tulkita. Tällainen toiminta on nimeltään hakukoneoptimointi.