Aktivoi kävijät ja muunna heidät liideiksi

Vaikka saisit sivuillesi runsaasti kävijöitä, ei se yksinään hyödytä mitään. Tavoitteenasi ei nimittäin ole pelkästään saada sivuillesi suurta määrää kävijöitä, vaan tuottaa mahdollisimman paljon mahdollisimman hyviä liidejä myynnillesi.

Jotta voit tuottaa liidejä, sinun täytyy selvittää, keitä sivuillasi kävijät ovat. Päästäksesi tähän tavoitteeseen täytyy sinun pystyä aktivoimaan kävijät haluamaasi toimintaan. Tämän toiminnan perimmäisenä tarkoituksena on saada kävijät antamaan yhteystietonsa ja tehdä heistä liidejä.

Kävijöiden muuttaminen liideiksi

Tee siis sivustosi ja blogisi kävijöille houkuttelevia tarjouksia ja kerro heille tarkasti, mitä haluat heidän tekevän. Tarjouksesi voi oll vaikkapa kutsu web-seminaariin, ilmainen pikaopas tai white paper, tutkimusraportti, kilpailu, demo tai ladattava sovellus tai ilmainen konsultaatio. Kerää näillä tarjouksilla kävijöittesi yhteystiedot.

Liidien kiinnostuksen arviointi ja validointi

Analysoi näin tuottamiesi liidien kiinnostus hyödyntäen nykyaikaista web-analytiikkaa. Tämä mahdollistaa tarkan kävijäkohtaisen kiinnostuksen. Näin voit päätellä, joko liidisi on kypsä esim. henkilökohtaiseen kontaktiin vai odotetaanko parempaa ajankohtaa.

Helpointa tämä analysointi on, jos käytössäsi on sovellus, jolla on mahdollistaa

  • kiinnostuneimpien yrityskävijöiden automaattinen poiminta kävijävirrasta ja
  • näiden kävijöiden yritys- ja päättäjätietojen lähetys sähköpostilla esimerkiksi suoraan myyjille

Seuraava askel onkin tyypillisesti liidin validointi henkilökohtaisella kontaktilla, kuten puhelimitse tai sähköpostilla.