Verkkomarkkinointi

B2B-verkkomarkkinointi

Houkuttele kävijöitä verkkosivuillesi.

Tuota maksutonta, kävijöitä houkuttelevaa ja asiantuntevaa sisältöä. Sisältöä, joka saa heidät palaamaan sivuillesi yhä uudelleen. Levitä sisältösi blogin, sosiaalisen median ja sähköpostin kautta potentiaalisten asiakkaiden tietoon. Optimoi verkkosivustosi ja sen sisältö myös hakukoneita varten.

Tutustu tarkemmin tapoihin houkutella kävijöitä verkkosivuille…

Aktivoi kävijät ja muunna heidät liideiksi.

Aktivoi verkkosivujesi ja blogisi kävijät toimintaan. Kerää houkuttelevilla tarjouksilla kävijöiden yhteystiedot. Analysoi näin tuottamiesi liidien kiinnostus ja päätä jatkotoimet sen perusteella. Tee heille jokin houkutteleva tarjous tai ota heihin yhteyttä suoraan.

Tutustus terkemmin keinoihin tuottaa liidejä verkkosivuilta…

Validoi liidit ja siirrä ne myynnille

Löytämäsi liidit eli potentiaaliset asiakkaat tulee siirtää oikeaan aikaan myynnin jatkokäsittelyyn. Nykyaikaisten analysointivälineiden (ns. web-analytiikka) avulla mittaat potentiaalisten asiakkaidesi kiinnostusta ja voit poimia heidät henkilökohtaisen kontaktin kohteeksi. Henkilökohtaisella kontaktilla varmistat, että potentiaalinen asiakas on aidosti kiinnostunut keskustelemaan tuotteidesi tai palveluidesi ostamisesta.

Poimi parhaat liidit ja siirrä ne myynnille.

Nykyaikaisten analysointivälineiden (ns. web-analytiikka) avulla mittaat potentiaalisten asiakkaidesi kiinnostusta ja voit poimia heidät henkilökohtaisen kontaktin kohteeksi. Henkilökohtaisella kontaktilla varmistat, että potentiaalinen asiakas on aidosti kiinnostunut keskustelemaan tuotteidesi tai palveluidesi ostamisesta.

Jos näin ei ole, vaan löytämäsi potentiaalinen asiakas on vielä ostoprosessinsa alkuvaiheissa – hankkimassa tietoa ja selvittämässä erilaisia ratkaisumalleja – tulee hänet luokitella ja käsitellä asianmukaisesti.

Siirrä ostovalmiit liidit myynnille

Löytämäsi liidit eli potentiaaliset asiakkaat tulee siirtää oikeaan aikaan myynnin jatkokäsittelyyn. Jos olet onnistunut validoimaan löytämäsi potentiaalisen asiakkaan ostovalmiiksi – ts. hän on päässyt ostoprosessissaan niin pitkälle, että hän on aidosti kiinnostunut keskustelmaan tuotteen, palvelun tai ratkaisun ostamisesta myyjäsi kanssa – voit pyrkiä sopimaan hänen kanssaan myyntitapaamisen ja siirtää hänet myyntiorganisaation vastuulle.